De aankomst - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Brabers - WaarBenJij.nu De aankomst - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Brabers - WaarBenJij.nu

De aankomst

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

30 Januari 2014 | Verenigde Staten, New York

Hoi allemaal,

Ik heb toch maar besloten om een reisblog te maken, dus hier is mijn eerste verslag dan:

Ik begin maar bij het begin, de vliegreis. Ik houd niet zo van vliegen, maar de vlucht zelf was eigenlijk best leuk, er werd continue eten en drinken gebracht en ik kon 8 uur achter elkaar films en series kijken.
Maar toen we eenmaal bij New York kwamen was er blijkbaar een sneeuwstorm en maar 1 landingsbaan en moesten we dus even wachten voor we konden landen. Uit de raampjes was niks anders te zien dan alleen maar een witte massa. Toen we eindelijk aan de beurt waren begonnen we te dalen, maar op het laatste moment trok de piloot ineens de gas open en stegen we met volle kracht weer op. De piloot zag blijkbaar ook niet genoeg om te landen... Dit was even spannend, maar gelukkig ging het de tweede poging wel goed. Helemaal blij dat we aan de grond stonden gingen we verder naar de douane check. Dit viel ook reuze mee, ze vroegen eigenlijk niks en het was helemaal niet druk, want wij waren het enige vliegtuig dat geland was. Dit was helaas alleen maar schijn, want zodra we de aankomsthal binnenkwamen was het helemaal vol mensen! De hele hal was eigenlijk gevuld met een rij voor de taxi's. De bussen en treinen reden niet, dus moesten we wel een taxi nemen. Voor iedereen die denkt dat je in New York maar je hand op hoeft te steken en er stoppen drie taxi's: dit is dus niet altijd zo! We hebben uiteindelijk 4 uur (!) in de rij gestaan voor we een dodemans rit naar het appartement mee mochten maken (want Amerikanen halen gewoon links en rechts in, of de weg nu een ijsbaan is of niet).

Maar gelukkig zijn we helemaal heelhuids aangekomen!

De volgende dag was gelijk de introductie, hier was iedereen heel aardig. Iedereen van de universiteit is heel behulpzaam, en je hoeft helemaal niks zelf uit te zoeken. Dat is ook wel weer eens fijn!

Helaas moesten we wel al onze tijd steken in het zoeken van een appartement. We hadden een week om iets betaalbaars te vinden. Dit was toch iets lastiger dan we eerst dachten, aangezien we maar iets voor 4 maanden zoeken, ipv voor een jaar, en we ook nog gemeubileerd willen, want we hebben hier natuurlijk geen meubels. We hebben verschillende wijken gezien (niet allemaal even prettig) en verschillende 'brokers' gesproken (die serieus een mega tv scherm met liv basketbal in hun kantoor hebben hangen, want de appartementen vliegen toch wel weg). Maar uiteindelijk vonden we zondagavond (de laatste dag voor de lessen zouden beginnen) een loft in Williamsburg, de hippe wijk van Brooklyn, net over de brug, oostelijk van Manhattan. We kunnen er aanstaande zondag gelukkig al in! Zondag is ook de Superbowl (Denver tegen Seattle) en het is hier in New York (net buiten de city) dus het wordt heel druk! Ik ben wel benieuwd hoe het is om dit met alle Amerikanen te kijken!

De lessen zijn nu ook begonnen, dinsdag en donderdag heb ik lange dagen van 12.10 tot 21.40, en vrijdag van 12.10 tot 15.00. Maandag en woensdag vrij, maar heb al gemerkt dat die dagen waarschijnlijk wel opgaan aan huiswerk maken. We moesten vandaag al een maquette en tekening afhebben!

Gelukkig heb ik ook al een beetje tijd gehad om wat leuks te doen, gisteravond zijn we gaan schaatsen bij Rockefeller Centre (het bleek dat Nederlanders wel beter kunnen schaatsen dan Amerikanen, dus dat is een goed teken voor de olympische spelen).

Hopelijk hebben we van het weekend ook tijd om de stad wat te verkennen, en natuurlijk om de Superbowl te kijken!

Tot snel!

P.S.
Voor iedereen die project Catwalk keek: nee, ik heb Tim Gunn nog niet gespot :(.

• 30 Januari 2014 - 20:34

Liset:

Klinkt goed Merel. Schaatsen bij het Rockefeller :-) Veel plezier en geniet van je nieuwe plekje zondag!

• 31 Januari 2014 - 08:20

Berto Bot:

Hoi Merel,

Leuk verhaal!
    Succes in New York,
    benieuwd naar je volgende verhalen,

Groetjes,

Berto en Astrid

• 31 Januari 2014 - 08:35

Marinde:

Hej Merel,

Ik ben je geloof ik net misgelopen :p Ontzettend leuk om dit te lezen en ik kan nu uit ervaring zeggen: ook erg leuk voor jezelf om achteraf te kunnen nalezen.

Geniet van je tijd daar, het is zo voorbij!

Liefs,
    Marinde

• 31 Januari 2014 - 09:57

Annet:

Dat klinkt allemaal leuk en spannend Merel!! Veel succes daar! Leuk dat we je een beetje kunnen volgen zo!

xx Annet

• 31 Januari 2014 - 13:45

Tine Schellen:

Lieve merel
    Erg leuk om zo jou avonturen mee tebeleven . Maak er wat van.
    Liefs tine

• 03 Februari 2014 - 19:23

Martine:

Tof Merel! Lekker schaatsen. :) Wel spannend met die sneeuw ja. En inderdaad, Amerikanen zijn dol op lange collegedagen en veel huiswerk... Succes! Ik heb morgen mijn eerste college in Utrecht, ben heel benieuwd. :)