De Superbowl - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Brabers - WaarBenJij.nu De Superbowl - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Brabers - WaarBenJij.nu

De Superbowl

Blijf op de hoogte en volg Merel

03 Februari 2014 | Verenigde Staten, New York

Gisterenavond was de Superbowl, de belangrijkste Football wedstrijd van de US. Een heel groot gebeuren, waarbij ze een wedstrijd van 60 minuten rekken tot een wedstrijd van 3 uur door middel van reclames (a 4 miljoen dollar per spotje van 30 seconden) en een optreden (dit jaar van Bruno Mars en the Red Hot Chili Peppers).
Natuurlijk wilden wij het wel op zijn Amerikaans gaan kijken, dus wij op naar Times Square, want daar hangen zoveel schermen. Dachten wij. Er hangen heel veel schermen, maar de Superbowl werd er niet uitgezonden. Dus wij snel een sportsbar gezocht om het begin niet te missen. Dit was ook nog redelijk lastig, want alle bars die er leuk uitzagen waren alleen toegankelijk met kaarten (a 100 dollar per stuk, wel onbeperkt eten). Uiteindelijk hebben we er toch een gevonden en waren we klaar voor het spektakel. Het was helaas niet zo'n spannende wedstrijd, de Seattle Seahawks walste over de Denver Broncos heen. Maar hoewel de supporters wel enthousiast werden bij mooie acties van de spelers, ze werden pas echt enthousiast van de reclame van David Beckham voor H&M in zijn ondergoed.

Verder zijn we ook in ons appartement ingetrokken, wel fijn dat we nu eindelijk een eigen plek hebben. We hebben alleen nog niet veel tijd om er van te genieten, want vandaag gelijk weer druk aan de slag met al onze opdrachten, morgen moeten we alweer onze tweede maquette afhebben. Wat helaas wel wat meer werk kost dan in Nederland, aangezien ze hier rekenen met inches en feet, wat nog best lastig omrekenen is.