Het MoMA en Victoria Beckham - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Brabers - WaarBenJij.nu Het MoMA en Victoria Beckham - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Brabers - WaarBenJij.nu

Het MoMA en Victoria Beckham

Blijf op de hoogte en volg Merel

11 Februari 2014 | Verenigde Staten, New York

Ik heb dan eindelijk mijn eerste beroemdheid gezien in New York! Maandagavond kwam Victoria Beckham naar onze universiteit, naar de fashionafdeling. Ze ging in gesprek met de decaan van Parsons. En wij hadden ons natuurlijk aangemeld om hier naartoe te gaan. In een echte Oprah setting gingen ze op de bank zitten op het podium. Hoewel ze niet veel lacht, maakte ze toch een grapje over man David, dat hij het toch wel druk heeft met alle onderbroekenreclames (zie reclame superbowl). Het was leuk om te horen hoe zij haar imperium gestart is en welke tips ze meegeeft (leuk dat ze tegen een zaal vol studenten zegt dat je geen opleiding nodig hebt maar beter gewoon kan werken voor andere designers).

Verder zijn we ook op onze enige vrije dag (zaterdag) naar het MoMA geweest (zelfs op zondag zitten we op de universiteit te werken!). In het MoMa hangt heel veel moderne kunst, en ze hebben werken van bijna alle grote moderne kunstenaars (Picasso, Dali, Mondriaan, Lichtenstein, Pollock). Heel leuk om die werken eindelijk in het echt te zien! Ook was er een tentoonstelling van Frank Lloyd Wright (architect) met hele mooie handgemaakte tekeningen van ontwerpen.

Ik weet niet of jullie veel Amerikaanse romantische komedies kijken, maar mocht het zo zijn heb je vast wel eens gezien hoe mannen iemand proberen op te pikken in het museum met hun zogenaamde kunstkennis. Wij waren verspreid over een verdieping aan het rondkijken, zie ik ineens Leonie staan voor waterlelies van Monet, met zo iemand (ik heb wel even een foto gemaakt, want hij zag er ook nog eens heel grappig uit, met strikje en al)! Het grappige was nog wel dat zij het niet doorhad, pas toen hij haar nummer vroeg om af te spreken schrok ze zich kapot (ze heeft het dan ook niet gegeven). We moesten er wel om lachen op de terugweg.

Victoria Beckham kwam naar Parsons omdat het New York Fashion Week is. Deze hele week is het nog, en het kan natuurlijk geen Fashion week zijn zonder naar een modeshow te gaan! Helaas zitten we heel de dag en avond (vaak tot half 11) op de uni, maar het is gelukt om hier een gaatje voor te vinden. Dus hebben we kaartjes voor een couture show zondag!

• 11 Februari 2014 - 22:04

Liset:

Leuk Merel!! Geniet ervan

• 11 Februari 2014 - 22:37

Annelie:

Grappig geschreven Merel! Ben benieuwd hoe de show zondag a.s. Is!

• 12 Februari 2014 - 07:28

Tine:

Lieve merel
    Wat een belevenis sen allemaal, en wat moet je ontzettend hard werken zeg.
    Je kunt alles ook heel mooi beschrijven .
    Lieve groetjes tine

• 12 Februari 2014 - 10:35

Marij:

Never a dull moment in New York :)