New York Fashion Week en snowday - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Brabers - WaarBenJij.nu New York Fashion Week en snowday - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Brabers - WaarBenJij.nu

New York Fashion Week en snowday

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 Februari 2014 | Verenigde Staten, New York

Afgelopen week was de New York Fashion week. Daar wilde ik natuurlijk wel naartoe. Uiteindelijk hebben we (ik, Leonie en Olga) een kaartje kunnen kopen voor een couture show, van Carlos Vigil (wij kenden hem ook nog niet).

De show was in de ballroom van hotel New Yorker. Toen we aankwamen konden we op de foto voor het couture fashion bord. We hadden net een foto gemaakt, toen een fins meisje vroeg of we ook voor haar blog op de foto wilden. Dus misschien worden we ook nog bekend in Finland. op de We werden ook nog gevraagd door een meisje uit Finland of we op de foto wilden voor haar blog.

Toen we in de rij stonden om naar binnen te gaan kwam er iemand naar ons toe, die ons wilde scouten als modellen. Was alleen wel een beetje rare man om te zien. Hij kwam uit Rusland, werkte in New York en kon helaas ook nog eens Nederlands, dus we kwamen niet zo makkelijk van hem af... Hij wou heel graag contact ons nummer, maar nam uiteindelijk gelukkig genoegen met het afgeven van zijn eigen visitekaartje. Wij dachten nog, wij zijn toch helemaal geen modellen? Maar toen hadden we de show nog niet gezien!

De eerste modellen die opkwamen hadden vreselijke bloemetjes jurken aan in afgrijselijke kleuren geel, blauw en rood. Ze waren ook duidelijk geen professionele modellen... De een liep heel snel, de ander heel langzaam en een had zelfs een bochel. We kregen de slappe lach, omdat we een beetje bang waren dat we voor zo'n flop een kaartje gekocht hadden. Maar gelukkig was het alleen het voorprogramma en werd het daarna veel beter, de modellen liepen beter en de kleren waren mooier.

Om de fashion week af te maken waren Leonie en ik ook naar de tentoonstelling van Jean Paul Gaultier geweest (van het bekende korset met van madonna) in het Brooklyn museum. Deze tentoonstelling was ook al in Nederland geweest, maar toen had ik hem gemist. Er zaten mooie dingen bij (ook het korset uit de clip van Madonna).

Maar naast mode moest er ook nog hard gewerkt worden. Hoewel we deze week een meevaller hadden: ze vonden het weer zo slecht dat we ijsvrij kregen! Op donderdag om 11 uur 's ochtends mailden ze dat de rest van de dag de lessen uitvielen. Dit werd door onze projectgenoten gelijk uitbundig gevierd met bier om 11.30 uur 's ochtends. We zijn met de groep naar een bar geweest om te poolen. Deze bar was helaas alleen best ver weg, en de sneeuw was meer ijswater dan sneeuw... In New York kunnen ze nog wel wat leren van het afwateringssysteem van Nederland. Bij elk kruispunt (en die hebben ze hier heel veel!) lag een plas van 10-20 cm ijswater waar je doorheen moest... Dus wel een leuke middag gehad, maar wel ijskoude voeten.

Gisteren hadden we weer geluk, toen was het presidents day (de enige feestdag dit semester) en de universiteit was dicht. Dit klinkt leuk, maar we moesten wel dingen afhebben voor vandaag waarvoor we met een groepje af moesten spreken. Dus moesten we op zoek naar een locatie om te werken die wel open was (op onze vrije dag). Uiteindelijk konden we in de bibliotheek van NYU zitten, waar het echt superdruk was met studenten (er was niks te merken van een feestdag).

Voor de geinteresseerden: we werken aan een renovatieproject voor de sociale huurbouw in New York. Het zijn elf gebouwen in Chelsea die opgeknapt worden. We moeten vandaag duo's gaan vormen om samen 1 gebouw op ons te nemen. Uiteindelijk moeten we allemaal samen werken omdat de gebouwen allemaal met elkaar te maken hebben. Dus ik ben benieuwd hoe alles er dan uit komt te zien met 11 verschillende ontwerpen!

P.S. Ik heb gisteren mijn eerste beroemdheid gezien, voor degene die haar kennen: Jemima Kirke (Jessa van de serie Girls). Ik dacht eerst, misschien herken ik bekende mensen helemaal niet als ik ze in het echt zie, maar ze zag er precies hetzelfde uit als op tv.

• 18 Februari 2014 - 19:11

Ingrid:

Wat goed dat net de Fashion week nu was :D Ziet er tof uit!

• 18 Februari 2014 - 20:51

Annelie:

Wat heb ik weer genoten van je gebeurtenissen!

• 18 Februari 2014 - 21:23

Tine Schellen:

Lieve merel
    Wat een belevenissen allemaal. Maar wat moet je daarnaast knetter hard werken . Ze hem op hoor !

• 20 Februari 2014 - 20:02

Marij:

Wat 'n leuke foto's !!! Die Russische modellen scout leek me zo maar 'n griezel maar naar mijn mening hadden jullie zo in die mode show mee kunnen lopen !!

• 21 Februari 2014 - 15:00

Liset: